۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۲۴

بازوند خواستار شد:

اعتبارات مورد نیاز برای ارتقای زیرساختهای لرستان در برنامه ششم توسعه دیده شود

اعتبارات مورد نیاز برای ارتقای زیرساختهای لرستان در برنامه ششم توسعه دیده شود

خرم آباد - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان گفت: اعتبارات مورد نیاز برای ارتقای زیرساختهای لرستان در برنامه ششم توسعه دیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان با اشاره به وضعیت معوقات بانکی در استان اظهار داشت: در حال حاضر متاسفانه 980 میلیارد تومان معوقه بانکی در استان داریم که 42 درصد این رقم مربوط به بنگاههای اقتصادی زودبازده بوده است.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه اشتغال در استان نیازمند وصول این معوقات در استان هستیم عنوان کرد: همچنین تلاش برای ارتقای بهره وری در سطوح مختلف اقتصادی و تشویق بنگاههای اقتصادی برای گسترش اشتغال و تولید از اولویتهای سالجاری است.

 مجتمع کشت و صنعت لرستان بعد از 15 سال احیا می شود

بازوند با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف کردن پروژه های نیمه تمام در استان عنوان کرد: این پروژه ها چه در بخش اقتصادی و چه در حوزه عمرانی باید تعیین تکلیف شوند که یکی از اولویت های جدی امسال را همین موضوع قرار داده ایم.

استاندار لرستان عنوان کرد: در این راستا مجتمع کشت و صنعت استان بعد از 15 سال به وسیله یک سرمایه گذار عربستانی احیا خواهد شد.

بازوند همچنین به افزایش تعداد پروازهای فرودگاه خرم آباد از 6 پرواز در هفته به 24 پرواز اشاره کرد و گفت: انتظار مردم این بود که پرواز حجاج نیز از فرودگاه خرم آباد برقرار شود که در این راستا کار توسعه فرودگاه خرم آباد به منظور راه اندازی این پرواز و پذیرش هواپیماهای پهن پیکر به مبلغ 52 میلیارد تومان به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شده است.

وی همچنین با اشاره به کلنگ زنی پروژه های ریلی لرستان در سال 90 عنوان کرد: این در حالیست که قرارداد مربوط به این پروژه ها در دیماه سال 92 ابلاغ شد و این پروژه ریلی نیز با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان در اواخر فروردین ماه به طور جدی فعال شد.

 استاندار لرستان از پیگیری برای تعیین تکلیف و تغییر کاربری پادگان صفر هفت خرم آباد خبر داد و بیان داشت: لرستان در حوزه زیرساختها نیازمند توجه ویژه و جدی است.

 ورود بخش خصوصی به لرستان نیازمند تقویت زیرساختها

بازوند با بیان از 721 میلیارد دلار فروش نفت در کشور طی هشت سال گذشته سهم چندانی به لرستان نرسید عنوان کرد: اولویت اول ما در استان جذب هلدینگ های سرمایه گذاری برای مشارکت در اجرای پروژه های مختلف است.

وی با بیان اینکه سازمان اقتصادی کوثر در یکی از پروژه های استان نزدیک به 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد کرد، افزود: ورود هلدینگ ها پیش نیاز حضور بخش خصوصی در استان است.

بازوند با بیان اینکه برای ورود بخش خصوصی به استان و سرمایه گذاری در بخشهای مختلف نیازمند تقویت زیرساختها و رفع موانع در این بخش هستیم عنوان کرد: برای برداشتن این موانع نیازمند توجه و حمایت ویژه دولت هستیم.

احداث 10 هزار هکتار باغ در لرستان نیازمند تخصیص آب

وی با بیان اینکه از 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی لرستان 25 درصد آن آبی و مابقی دیم است، عنوان کرد: انتظار می رود زیرساختهای لازم در حاشیه دو رودخانه مهم کشکان و سیمره برای ایجاد 10 هزار هکتار باغات فراهم شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه تنها هشت درصد از 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی لرستان مربوط به باغات است، یادآور شد: امسال در برنامه داریم که 10 هزار هکتار باغ در استان ایجاد کنیم ولی در زمینه تخصیص آب مورد نیاز با مشکل مواجه هستیم.

بازوند عنوان کرد: برای ایجاد این میزان باغ نیازمند 1.6 میلیارد مترمکعب تخصیص از منابع آب هستیم.

تشکیل سه کمیته برای تعیین تکلیف معوقات بانکی در استان

وی همچنین با بیان اینکه انتظار می رود دولت در زمینه تامین خوراک پالایشگاهها و پتروشیمی های استان مساعدت کند، عنوان کرد: سرمایه گذاران زیادی در دو حوزه نفت و گاز علاقمند به سرمایه گذاری در استان هستند که متاسفانه در زمینه تامین خوراک این واحدها با مشکل مواجه هستیم.

استاندار لرستان همچنین به دو برابر بودن مصارف بانکی استان در مقایسه با منابع بانکی اشاره کرد و گفت: منابع بانکی ما در استان دو هزار و 700 میلیارد تومان است در حالیکه میزان مصارف در این بخش نزدیک به پنج هزار و 400 میلیارد تومان است.

بازوند از تشکیل سه کمیته برای تعیین تکلیف معوقات بانکی در استان خبر داد و بیان داشت: انتظار می رود شورای عالی اشتغال برای رفع بیکاری در لرستان دو هزار و 700 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی برای مدت سه سال به لرستان اختصاص دهد.

وی عنوان کرد: این موضوع باید در کمیسیون اقتصادی دولت نیز مطرح شود تا بتوان این تسهیلات را از بانکها برای استان دریافت کرد.

بازوند مکلف کردن هلدینگ های وابسته به وزارتخانه ها برای سرمایه گذاری در استان را از دیگر مطالبات در این زمینه برشمرد و گفت: یکی از مطالبات جدی مردم لرستان آزادسازی قلعه فلک الافلاک است تا بتوان با آزادسازی و ساماندهی حریم این بنای تاریخی نسبت به ثبت جهانی آن اقدام کرد.

استاندار لرستان یادآور شد: همچنین تقاضا داریم که در برنامه ششم توسعه در قالب طرح توسعه منطقه ای لرستان به صورت ویژه دیده شود و علاوه بر اعتبارات عمرانی دولت به طور میانگین سالانه 200 تا 250 میلیارد تومان برای ارتقای زیرساختهای استان ارتقا یابد.

کد خبر 2306385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha